22.10.2020 | 14:24

Vukosavljević lično, povodom kritika

Vukosavljević lično, povodom kritika

Odlazeći ministar kulture i informisanja Srbije Vladan Vukosavljević optužio je nedeljnike Vreme i Nin za “bestidne napade” povodom tekstova o reakcijama Ministarstva kulture i informisanja na uništavanje izložbe strip grupe Momci u Staroj kapetaniji. Navodeći da je Ministarstvo kulture i informisanja objavilo pre dva dana da želi da prekine polemiku u vezi sa događajima na izložbi stripa i crteža u Staroj kapetaniji, Vukosavljević je dodao u otvorenom pismu Ninu i Vremenu da njihovi “novi bestidni napadi" iznuđuju javni odgovor, ali ovoga puta ne Ministarstva kulture i informisanja, već njegov lično. Razlog za to, kako je naveo, je i to što “ni u jednom od ta dva lista to saopštenje Ministarstva kulture i informisanja nije objavljeno”.

Nazivajući Nin i Vreme “niskotiražnim nedeljnicima", te "školskim primerom neuspešne privatizacije i protraćenog ugleda", odnosno "tugaljivim medijskim mehurom naduvavanim i sponzorisanim iz inostranstva", Vukosavljević je naveo da "na skoro identičan način kleveću i neprestano na apsurdno neistinit i pogan način manipulišu pojmovima nacizam i sličnim", te da "onda zaslužuju da dobiju i primeren odgovor".

U stilu nekih ranijih rasprava sa pojedinim predstavnicima kulturne i medijske scene, karakterističnih po nizu ličnih i profesionalnih diskvalifikacija, Vukosavljević je posebno pomenuo urednike Vremena Teofila Pančića i Filipa Švarma, te Sandru Petrušić i Milana Ćulibrka iz Nina.

Neimenujući ga, Vukosavljević je pomenuo i Sašu Ilića, dobitnika Ninove nagrade za 2019. godinu, za koga je naveo da je "pisac kome je žiri na čijem je čelu Teofil Pančić, dodelio u prašinu skrhanu Ninovu nagradu", te da "pokušava da iskoristi pet minuta svoje lažne slave, ne bi li govorio još besmislenije i tupavije nego što piše, što je uprkos teško ostvarivom cilju i uspeo", na čemu mu čestita.

"I da zaključim. Kada i Ministarstvo kulture i informisanja i mene, ovakav tip novina i autora povezuju sa nacizmom, najstrašnijom pojavom dvadesetog veka, ili na bilo koji način naše/moje aktivnosti upoređuju s tim, onda je, osim prizora bede ljudskog duha i sunovrata novinarske profesije, jasno da posla imamo s jednim poraženim i široko prezrenim profesionalnim i ukupnim pogledom na svet. Biti kvalitetan, pismen, stručan, intelektualno potkovan, častan i dobronameran novinar, očigledno je prevelik zalogaj za lica pomenuta u ovom tekstu. I ja im to, sa razočarenjem i nevoljno, ali iznuđeno, ovom prilikom i u svoje ime saopštavam”, naveo je Vladan Vukosavljević, čije otvoreno pismo Ninu i Vremenu u celini moguće pročitati ovde (pdf).

Burne reakcije javnosti izazvalo je saopštenje Ministarstva kulture i informisanja kojim je osuđeno nasilje na izložbi strip grupe Momci u Staroj kapetaniji, ali i sami autori provokativnih radova.

Povodom uništavanja izložbe, 22. oktobra oglasila se i strip grupa Momci, koja je izrazila zahvalnost svima koji su stali u odbranu slobode govora, a ujedno i žaljenje zbog reakcija u javnosti koje su pokazale nepoznavanje suštine umetnosti, svodeći se na pravdanje nasilja. Posebno pominjući u tom kontekstu reakciju Ministarstva kulture i informisanja Srbije, kojom su izjednačeni umetnici i vandali, Momci su poručili da su “uvek za slobodu govora, nikada za sekiru, nikada za nasilje i uvek za crni humor!

*Foto: MKI

08.04.2024 | 10:10