17.06.2019 | 12:07

Kamp mlade kritike na 26. Paliću

Kamp mlade kritike na 26. Paliću

Festival evropskog filma Palić ugostiće od 22. do 26. jula polaznike “Kritičnog kampa” – besplatne edukativne radionice filmske kritike koja će okupiti radoznale mlade ljude spremne da pišu, diskutuju i da se svojim zapažanjima zalažu za bolju kinematografiju.

To je treće izdanje “Kritičnog kampa”  koji je zamišljen generacijski, pa petoro srednjoškolaca koji su primljeni u program prolaze zajedno nekoliko ciklusa tokom čitave godine. Prvi ciklus biće održan od 22. do 26. jula na 26. Paliću, a dva preostala okupljanja planirana su za jesen u Beogradu, u saradnji sa Domom kulture studentski grad i Festivalom autorskog filma.

Učesnici zajedno rade, razgovaraju, popunjavaju blog i postaju deo zajednice koja deli odgovornost prema radu na određenom materijalu. Mentor i koordinator projekta učesnicima su tokom čitavog procesa na raspolaganju za bilo kakvo savetovanje, uživo ili onlajn. Deo tog kritičnog kolektiva čine i predavači koji su filmski profesionalci – autori, kritičari, teoretičari (Maša Seničić, Dunja Nešović, Ivan Velisavljević i drugi).

Pravo na učešće imaju svi srednjoškolci sa prebivalištem u Srbiji, odnosno učenici uzrasta od 15 do 19 godina, koji su zainteresovani za filmsko stvaralaštvo u svim njegovim oblicima. Nije potrebno nikakvo prethodno iskustvo u pisanju, niti neka nemoguća veština; važno je da su spremni da gledaju filmove, da o njima razgovaraju i pišu. Organizatori će se potruditi da u štampanom i digitalnom obliku njihove kritike dopru do što više ljudi.

Učesnici Kritičnog kampa 2018.

“Kritični kamp” zamišljen je i pokrenut kao besplatna radionica filmske kritike i kritičkog mišljenja koja je namenjena srednjoškolcima, kao inicijativa Filmkulture, udruženja za edukaciju u oblasti audiovizuelne kulture. U tom uzrastu neophodno je stvoriti i negovati kritični prostor – kako doslovan, fizički, tako i medijski – sa kojeg će omladina progovoriti o sadržajima koje konzumiraju.

Prvo izdanje “Kritičnog kampa” održano je 2017. godine, u okviru internacionalnog festivala kratkometražnog igranog filma Bašta fest u Bajinoj Bašti, kada je šestoro odabranih srednjoškolaca prošlo kroz pilot program. Nakon tog izdanja, kako su naveli organizatori, bilo je jasno da je potrebno više prostora i vremena kako bi se projekat odigrao u celosti, i stoga potegao raznorodna kompleksna pitanja u vezi sa različitim aspektima audiovzuelne umetnosti. Tako je “Kritični kamp” naposletku dobio “generacijski” oblik: nekoliko sesija tokom godine koje omogućuju kontinuitet rada sa istim učesnicima. Tokom 2018. godine partneri “Kritičnog kampa” su bili festivali Dok’n’Ritam, Bašta fest i Festival autorskog filma, uz podršku Akademskog filmskog centra (Dom kulture Studentski grad). Prvi susret na tom putu služi upoznavanju (međusobno, ali i sa osnovama filmskog jezika, nasleđa, pa i kritike) i pisanju, a ostala sretanja učesnika i mentora tokom godine podrazumevaju gledanje filmova, radionice pisanja, razgovore sa autorima, intervjue.

Konkurs za novo izdanje “Kritičnog kampa” otvoren je do 1. jula, a detalji o prijavljivanju mogu se naći na sajtu kriticnikamp.com, kao i u rubrici Konkursi portala SEEcult.org.

08.04.2024 | 10:10